2005-12-04

Ens han "offshorejat" (deee pita pita del...)

En un moviment estratègic brillant i inesperat, la meva empresa ha despatxat els 5 col·legues del meu equip i els ha substituït per un grup de desenvolupadors a la Índia. Han tingut, si més no, la sort de sortir amb una indemnització "decent".

Per la meva part, com a "pica" de sistemes, em quedo a condició d'acceptar un 24x7. La gran pregunta és: Què fas en aquests casos?

M'explico: El més "brillant" de l'assumpte ha estat que els han despatxat a un mes vista. Gent que han desenvolupat tres sistemes, un portal, una botiga B2B i un complet sistema de gestió de cursos per una acadèmia amb més de 500 centres per tot el mon durant 4 anys. Coneixen el funcionament de l'empresa, dels centres, els errors més comuns.

No sé, realment, quin valor tenen per aquesta gent els coneixements adquirits durant anys. Sembla ser que cap ni un. I ja us dic jo que arribarem a final d'any i l'equip indi encara no tindrà la menor idea d'on s'han fotut. I a final de l'any vinent, potser encara tampoc.

Per la meva part, he decidit prendre-ho d'una forma madura i ajudar en tot el possible al traspàs del marró... perdó, de la fantàstica oportunitat de desenvolupament. En el fons em sento una mica com col·laborant al traspàs de residus radioactius al tercer mon.

Això sí. Procuraré no estar al mig del merder quan, inevitablement, hi hagin les primeres ficades de gamba, inevitables.

Em pregunto perquè no fan "offshoring" dels directius... això potser sí que funcionaria. ;-)

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Es una tècnica clàssica de la gestió mediocre, més arrelada en la direcció d'una empresa com més gran és aquesta.

Un dels mals pandèmics de les empreses es la seva pròpia direcció, que no te cap mena d'idea de com funciona ni quines necessitats te la seva empresa. Això resulta en freqüents decisions que només tenen en compte la part tangible de les seves accions; creuen que només importa els $/hora que costa l'empleat, i no consideren la quantitat d'hores que s'estalviaran pel coneixement de l'entorn i del sistema.

El més preocupant del tema es a qui donen la culpa quan es fa evident la mediocritat de la decisió i el cost que pot tenir tornar a la forma de fer anterior.

Anònim ha dit...

No te rias, pero offshoring de mandos medios es algo que ya se está implantando en grandes multinacionales.